Travanj, 2010
4. susret općina i gradova prijatelja djece održan u Rijeci, 16. travnja 2010. godine.

više...

Siječanj, 2010
Odlukom Koordinacijskog odbora Akcije, projekt Knjižnice Nikola Zrinski Čakovec 'Veselimo se čitanju, čitajmo svi' proglađen je Naj-akcijom u 2009. godini.

više...

Siječanj, 2010
Dana 29. ožujka 2010. u prostorijama Male scene Centra za kulturu Čakovec održana je konferencija za medije i predstavnike institucija...

više...

Archiva
 

Projekti koji se održavaju u sklopu akcije Grad Čakovec - Prijatelj djece.

NAUČIMO DJEČJU PRAVA U VRTIĆU DJEČJI ODJEL - PRIJATELJ DJECE
ZAŠTITIMO DJECU I MLADE OD ALKOHOLA PREHRANA PREDŠKOLSKOG DJETETA
I JA BI NA PLIVANJE PRIMJENA ZDRAVSTENE KNJIŽICE DJETETA
I JA BI NA MORE POTICANJE KREATIVNOSTI I DAROVITOSTI DJECE
DJEČJI FORUM GRADSKO VIJEĆE MLADIH
OAZA U ŠKOLI DOBAR RODITELJ
DJEČJI IZBOR PREDŠKOLA - ROMI

 

PREDŠKOLA ROMI



koordinator projekta: dr.sc. Mira Kermek


Utjecajem na formiranje zdravog i radosnog djeteta koje je ispunjeno optimizmom u odnosu na sebe i druge već od najranije dobi djelujemo u smjeru razvoja socijalno integriranih, samopouzdanih i produktivnih ljudi.

Grad Čakovec i Udruga " Romi za Rome Hrvatske" 2002.g. pokrenuli su projekt predškole za djecu romske populacije iz Kuršanca, dok je ove vrtićke godine 2008/2009. predškola u sklopu Dječjeg vrtića Čakovec.

Svake godine programom je obuhvaćeno cca. 60 djece koja su podijeljena u dvije odgojne skupine, pa je do sada kroz vrtić prošlo oko 400 mališana. Rad se provodi u Dječjem vrtiću "Pirgo" u Čakovcu kamo djeca dolaze i odlaze organiziranim autobusnim prijevozom. Program se odvija svakodnevno (od ponedjeljka do petka) u prije podnevnim satima (7:30 - 12:30), a u njemu sudjeluju romska djeca iz naselja Kuršanec, odnosno Gornjeg Kuršanca. S djecom rade dvije odgojiteljice i dvije romske pomagačice.

Program rada s predškolcima romske populacije osmislile su mr. Vesna Ciglar i mr. Edita Slunjski ( Učiteljski fakultet, Čakovec ). Svake godine program se dopunjuje novim sadržajima. Rad predškole i realizaciju programa prate stručnjaci različitih profila: dr. Mira Kermek ( metodičar hrvatskog jezika - s obzirom da je jezik ipak najveća "barijera" u radu s mališanima), do sada pedagoginja Ksenija Rissi i Ljubica Železnjak, a od ove godine pedagoginja Gordana Patarčec, viša medicinska sestra Anđelka Kvakan, defektologinja Božena Batisweiler, psihologinja Eleonora Glavina.

Na početku i kraju vrtićke godine provode se testiranja osnovnog znanja te poznavanja hrvatskog jezika i služenja njime koje provodi dr. sc. Mira Kermek (metodičar hrvatskog jezika), testiranja pri upisu u prvi razred provodi pedagoginja Koraljka Bendelja iz Osnovne škole Kuršanec, napredovanje djece na svim razvojnim područjima provodi se korištenjem Oregon skale, ispitivanja nekih elemenata zrelosti djece provodi se korištenjem testa crteža čovjeka. Svaki mjesec provodi se stručno usavršavanje odgojitelja i romskih pomagačica ( provodi stručni tim ), dok je rad i napredovanje djece u predškolskoj ustanovi dokumentiran videozapisom.

Aktivnosti koje se provode u skladu su sa zakonom o predškolskom odgoju, kao i popratna dokumentacija. Aktivnosti koje se provode su sljedeće:

 životno-praktične i radne
 raznovrsne igre
 druženja i društveno-zabavne aktivnosti
 umjetničko promatranje
 slušanje i interpretacija
 raznovrsno izražavanje i stvaranje
 istraživačko-spoznajne aktivnosti
 specifične aktivnosti s kretanjem.

Zbog različitosti aktivnosti djeca rado sudjeluju u programu, a uz međusobne igre i druženja u vrtiću, djeca sudjeluju i u manifestacijama u gradu ( proslava Fašnika, Dječji tjedan, Čokoland ), posjećuju razne institucije ( Centar za kulturu, Međimurska banka, Čakovečki mlinovi, Čakovečki bazeni gdje su djeca uključena u školu plivanja u sklopu projekta "Mali plivač", Knjižnicu i čitaonicu...), posjetili su zoološki vrt u Zagrebu.

Sve aktivnosti se prate i evaluiraju kroz dnevna, tjedna, mjesečna. tromjesečna i godišnja izvješća. Metode rada koje se provode su: metoda razgovora, prepričavanja, demonstracije, praktičnog rada, crtanja, eksperimentiranja...

Svake godine je suradnja sa roditeljima sve bolja što je vidljivo i po odazivu na roditeljske sastanke, na koje je odaziv 90%.

Uz predočene videozapise o napredovanju njihove djece na roditeljskim sastancima organizirane su i radionice za roditelje ( verbalna i neverbalna komunikacija, opasnosti u kući, aktivno slušanje, razgovor prihvaćanja, emocionalno izražavanje, kako biti dobar roditelj...)

Odgojiteljice kontinuirano posjećuju obitelji sa ciljem što boljeg upoznavanja djeteta, međusobnih odnosa u obitelji i socioekonomskih uvjeta života.

Prioritet rada u vrtiću je svladavanje hrvatskog jezika te usvajanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za uspješno uključivanje u obrazovni sustav. Izuzetno velik stupanj redovitosti dolaska u predškolu pokazala su i djeca uz podršku roditelja koji su prepoznali važnost ovakvog oblika obrazovanja kroz svakodnevni napredak djece.

 
Sva prava pridržana @ 2007 www.prijateljdjece.cakovec.hr
Interap Studio